Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Gmina AlfaTV

Sprzedaż nieruchomości w drodze bezprzetargowej

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Wniosek o nabycie nieruchomości składa się przed upływem terminu określonego w wykazie nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste . Wykaz taki wywieszany jest na okres 21 dni w siedzibie Starostwa , a ponadto informacje o wywieszeniu tego wykazu podaje się do publicznej wiadomości przez ogłoszenie w prasie lokalnej oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości, także na stronie internetowej www.parczew.pl

Dokumenty potwierdzające , że przysługuje osobie roszczenie o nabycie nieruchomości z mocy ustawy o gospodarce nieruchomościami lub odrębnych przepisów

Odpis z księgi wieczystej wówczas gdy wnioskodawca jest poprzednim właścicielem lub spadkobiercą nieruchomości pozbawionym prawa własności przed dniem 5 grudnia 1990r.

Umowa najmu na lokal mieszkalny, gdy wnioskodawca jest najemcą lokalu, a najem został nawiązany na czas nieoznaczony.

Pobierz plik w formacie .pdf


Opłaty

Brak opłat


Termin i sposób realizacji

Zgodnie z KPC termin nie jest określony


Podstawa prawna

Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001 r. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.)


Tryb odwoławczy

Brak odwołania chyba, że w przypadku uzyskania odmowy, żądanie realizacji roszczenia można skierować na drogę sadową


Dodatkowe informacje, uwagi

Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej wniosku o kupno nieruchomości Skarbu Państwa i stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego w trybie bezprzetargowym.