Sprzedaż nieruchomości w drodze bezprzetargowej
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
- Faxem
- Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek o nabycie nieruchomości składa się przed upływem terminu określonego w wykazie nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste . Wykaz taki wywieszany jest na okres 21 dni w siedzibie Starostwa , a ponadto informacje o wywieszeniu tego wykazu podaje się do publicznej wiadomości przez ogłoszenie w prasie lokalnej oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości, także na stronie internetowej www.parczew.pl
Dokumenty potwierdzające , że przysługuje osobie roszczenie o nabycie nieruchomości z mocy ustawy o gospodarce nieruchomościami lub odrębnych przepisów
Odpis z księgi wieczystej wówczas gdy wnioskodawca jest poprzednim właścicielem lub spadkobiercą nieruchomości pozbawionym prawa własności przed dniem 5 grudnia 1990r.
Umowa najmu na lokal mieszkalny, gdy wnioskodawca jest najemcą lokalu, a najem został nawiązany na czas nieoznaczony.
Pobierz plik w formacie .pdf
Opłaty
Brak opłat
Termin i sposób realizacji
Zgodnie z KPC termin nie jest określony
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001 r. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Brak odwołania chyba, że w przypadku uzyskania odmowy, żądanie realizacji roszczenia można skierować na drogę sadową
Dodatkowe informacje, uwagi
Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej wniosku o kupno nieruchomości Skarbu Państwa i stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego w trybie bezprzetargowym.